Kino Świat w pierwszej trójce reklamodawców.

Z danych Kantar Media (cennikowo, bez rabatów) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do listopada 2014 r. wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych wyniosły 26,069 mld zł, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liderem wśród reklamodawców niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która w omawianym okresie zwiększyła wydatki na reklamę rok do roku o 29,5 proc. – do 1,15 mld zł. Aflofarm jest też największym reklamodawcą w branży farmaceutycznej- budżet firmy stanowi 27,2 proc. wydatków całego sektora farmaceutycznego. Kilka marek tej firmy było też wśród dziesięciu najsilniej reklamowanych brandów w okresie od stycznia do października br., wśród nich m.in. Linea, Hydrominum, Iladian.

Drugim największym reklamodawcą był dystrybutor filmowy Kino Świat, który na reklamę wydał w omawianym okresie blisko 595 mln zł. Trzecią pozycję zajmuje Orange Polska z wydatkami na poziomie 561,4 mln zł. To o 39,6 proc. więcej niż przed rokiem (należy jednak zwrócić uwagę, że obecne dane obejmują łączne wydatki wszystkich marek skupionych pod tym brandem, zarówno telefonii komórkowej jak i stacjonarnej, podczas gdy przed rokiem dotyczyły tylko telefonii komórkowej). Obecnie trwa kampania, w której bohaterowie „Rodzinki.pl” promują wyprzedaż smartfonów w Orange.

 

wydatkireklamowe-I-XI2014

 

Kolejne miejsca w rankingu największych reklamodawców w mediach w okresie od stycznia do listopada ub.r. zajęły Procter & Gamble Polska – 455,5 mln zł wydatków (więcej o 3 proc. niż rok wcześniej), Lidl Polska – 412,7 mln zł (więcej o 22,6 proc.), USP Zdrowie – 393,3 mln zł (przed rokiem poza Top 10), Ferrero Polska – 343,2 mln zł (więcej o 1,1 proc.), P4 – 329,5 mln zł (więcej o 1,4proc.), Nestlé Polska – 312,3 mln zł (w ub.r. poza Top 10), L’Oréal Polska – 300,9 mln zł (mniej o 16,3 proc.).